Labels

Tuesday, 15 May 2012

Penne cooked with spicy minced chicken+homemade tomato sauce ♥ (MUST TRY)





Bahan-Bahan
  1. sekeping chicken breast takde kulit
  2. Penne/macaroni ke ape2 yang uols suke
  3. 4 bijik Tomato
  4. Oregano satu sudu kecik
  5. Parsley
  6. Onion Granule 1 sudu kecik
  7. Garlic powder 1 sudu kecik
  8. Lada Hitam 1 sudu kecik
  9. Chilli Flake 1 sudu kecik
  10. Cuka suku sudu
  11. Separuh Onion / garlic chopped
  12. Tomato puree
  13. Blender
Cara-cara
  1. Mula2 mmg rebus la pasta tu.so sambil tu siap dah sos dia.
  2. Grind ayam tu dengan garlic.satu ciken breast 2 bijik bawang putih.(boleh pakai dgg cincang paket juga.tp i prefer buat sendiri.
  3. panaskan kuali.bile dah panas betul2.masuk kan chicken breast yang dah grind tu.(takyah minyak)
  4. tungu sampai ayam tuka jadik putih2 kuning.maksud dah masak.
  5. Blend tomato.onion separuh.tu.sikit je air.(utk buat puree) nak pakai puree tin pon ok.i mix sikit.
  6. masukan tomato yang dah blend tadi tu kat kuali yang ada ayam
  7. tungu jap sampai berbuih.hahaha.ape bahasa nie.
  8. mix kan.oregano.lada hitam.serbuk onion,serbuk garlic.garam sikit.hihih.ops!
  9. gaulkan pasta tu dengan sos.tabur parsley and chili flake.
  10. dah siap!!!!!!
Selamat mencuba semua heee

5 comments:

  1. resepi anda sangat berguna ketika saya di perantauan. danke schon, fina!

    ReplyDelete
  2. Sie sind herzlich willkommen *google translate* wakakaakakakak

    ReplyDelete
  3. kakak nanti kte jumpa kita shopping skali ea hikhik org baru2 maw belaja bli barang2 yg nama pelik2 ni ahahha loser

    ReplyDelete
  4. kakak nanti kte jumpa kita shopping skali ea hikhik org baru2 maw belaja bli barang2 yg nama pelik2 ni ahahha loser

    ReplyDelete