Labels

Friday, 4 May 2012

Mcmana leh Gemuk

Mcmana i boleh jadik gemuk?i drop kan jadik point la takde la bosan uols nak baca.hehehe.

  1. I kuat makan gile.bfast 2 bijik burger.Lunch nasik lauk.tea makan dessert.kul 5 makan lagi.mcmtu la cite nye.kire tak lekang la makanan atas meja office nie.
  2. I tak bersukan langsung.g karaoke ada lah.hahhaa.
  3. Lepas dinner i tido.in between tido i terjaga i makan.then sambung tido balik.
  4. I start beli baju besa-besa utk hide kan lemak2 yang terkumpul.
  5. I beli jeans yang besa dari size i so dat kalo gemuk pon boleh pakai lagi.nais kan??
  6. I rasa i cantik je bile pakai ape2.padahal tersembul sana sini.buruk oiii
  7. I takleh terime bile org cakap i dah gemuk.padahal.bende tu betul.sbb ape takleh terime?sbb baju i pakai tak nmpk pon FAT-FAT i,hahaha.XXL la katakan.
  8. I langsung tak pedulikan baju2 lama i yang size S,M sbb mmg tak muat so tak muat lah!
  9. Asik ambik gamba muke je.atau pon menyorok belakang org lain (taknak nmpk badan)
  10. Last skali, i dah mula rasa mcm berada di ZONE SELESA (mcm naik la ko berat..mmg aku takleh buat ape dah pon) 
HAAAAA!!mcmtu lah lebih kurang..ada tak korang melalui stage ni?first i mintak maaf kalo ada yang terasa dengan post ni.tapi mende ni mmg terjadik pada diri i..org sekeliling yang kenal i mmg tau sangat la sikap i mmg mcm kat atas nie.takde niat nak buat sape2 terasa tau.ok!kalau ada antara uols yang dah ada 3-4 ciri2 mcm ni..uols jaga2 la.cube control sebelum melarat jadik mcm i.Cara2 dia.i drop point kat bawah kay :)

  1. Plan la ape bende yang korang nak makan.Go for healthy food.byk kan mkn buah.sayur.clean carbo.kire balance lah!nak cakap betul2 pasal makanan ni i tak pandai sangat kang kene bom pulak hahaha..boleh nak makan fast food ni.tapi jgn la selalu.kalo nak lagi bgus masak la dari umah.ape lak clean carbo?nti i share kat entry lain yer.
  2. Bersukan la sekurang2nye 3x semingu.kalo nak elok 6 kali la yer.rest 1 hari.heheh.
  3. Elak la dari beli baju seluar yang Lebih besar ATAS TUJUAN SOROK KAN LEMAK.
  4. Elak kan beli seluar terlalu besa ATAS ALASAN BOLEH PAKAI LAMA.
  5. Terime kritikan dengan cara terbuka.
  6. Ajak kawan2 ikut.tuka cara hidup.so sama2 leh bersaing cara yang sihat.
  7. Selalu monitor berat badan.FAT %.Muscle %.so u akan ada di track yang betul
  8. Selalu ambik gamba dan compare.
  9. Jgn terlampau puas hati dengan ape yang kite dah dapat.work more!
  10. tuka sikit diet atau workout plan kalo rasa diet tu mcm dah tak menjadik.JGN GIVE UP!
  11. Jgn malu "SAYE GEMUK..SEGAN LA NAK LARI.SEGAN NAK G GYM.SEGAN..." kalu di biarkan mestii jadik lagi besa betul tak?so abaikan ape pon org nak pk pasal kite!sbb byk org mmg suke gelak kan org lain..nak support mmg ssh.
  12. saye takde masa lah.hoi kat umah pon leh bersenam heheh
  13. Slalu ada mission & target
  14. Tu je lah yang i ada dalam kepala skrg nie.nti ada masa i sambung lagi.nak sambung buat keje.bos dah pandang.hahahahhaa

Cube baca betul2 ape yang i tulis.ada kebenaran kat situ kan?hehehe.i cume share my experience..i pon belum kurus but i will never go back to lifestyle i yang dulu.Big NO!!i akn cube jadik lagi positive lepas nie :)

4 comments:

  1. hahahahah sebijik yg part amik pic tu hahahahah epic

    ReplyDelete
  2. Mya,
    kaaaaaaaaaaaaaaaaaann!hahahaha akak pon terbawak2 sampai skarang ambik pic menyorok tu hahahhaa

    ReplyDelete
  3. sama sebijik je sebab2 kita gemuk. i dulu nasi 3 x sehari. pagi2 dah mkn ns berlauk. lauk ayam gulai, kari manjang...I start insaf nk turun kan berat lps kena kutuk kaw2 gitu. jumpa kwn mesti dorang ckp...wehhh..pesal ko gemuk sgt...ehh kembang nye ko...menghiris hati gitu.. :)

    ReplyDelete
  4. Has:tu la pasal kesedaran tu ssh kan nak dapat.tapi kalo dapat baik la jaga elok2 takut tersasar jauh balih hahahaha.

    ReplyDelete