Labels

Monday, 30 April 2012

Busy punye weekend

Jumaat lepas balik keje trus cpt grk g gym cardio and abs.waaaaaaaaaaaaaa.cekang perut ai uols.yelah.kan czer thn lepas.rupe2 nye bile focus pada abs tu mmg masih terasa belahan  jahitan kat perut nie.ehehhe,so i nasihat kan kat uols yang baru2 je deliver (czer) jgn mengada la yer nak main abs,nti sakit kite jugak yang ssh.heheh.


mcm biasa cardio satu jam.gilir ngn basikal n treadmill
lepas tu main abs.abs crunch 100x 3 set (27kg)
sit up 10 rep 3 set
twist lebih kurang sampai habis 5 lagu lunyai gak la utk org baru mcm i nie


Anton &acik
gym dah mcm rumah sendiri nak buat ape pon buat la yer.ahahah


Buny n adik tarzan.
satu size satu cut
i loikeeee


Lps siap training trs mandi je kat gym.tak byk cekadak la i ni nak kene carik tmpt selesa la ape.janji shower gel.shampoo n towel ada.semua boleh.hehehe.lepas tu siap2 trs shoot ke pavi layan avengers.best.oh saye sangat jatuh chenta sama ironman & captain america hahahahah.lawak.best.semua ada dalam cite tu.sebelum wayang start g la singah la bodega jap beli czer salad kegemaran saye!waaaaaa.puas hati.balik haritu pon dah dekat 3 am.tido lenaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.then sabtu carik bunge pulak utk mini pelamin anis.

 

Bunge semua dah siap reserve so sabtu tu datang collect je.siap2 collect.balik ssn.then g pasang pelamin kat kajang.letih2 tapi seronok puas hati sbb dapat bunge kaler biru.



Ni hiasan meja beradap.mak saye buat.lawa kan!eheeee.
ahad hari makeup kan pengantin pulak
lepas siap 2x makeup ktrg shoot pulak g seremban umah sedara husband saye.yeaaaah.saye makan kaw2
kambing rendang.nasik minyak.hahaha.mmg berbaloi balik kg.
siap dah bermesra alam.balik KL balik.bukak pelamin.then selesaila keje kami utk mingu ni.Alhmldah semua nye seperti yang d rancang.ape pon pengurusan masa amt la penting.kalo tak msti kabut.


ni bfast saye utk harni.poached egg.sedap!


and my lunch.heeee.

Ni la cite weekend i yang buat kan i tak smpt nak update blog,sorry mya akak tak smpt.heeeee.skrg dah update.muaaaah!

Thursday, 26 April 2012


Hi!ni lunch i utk harini,uols dah pnh tgk i buat salmon ni before kan.sama je cara dia.bole refer kat 


Untuk yogurt tu pulak i pakai 
  1. plain yogurt/greek yogurt
  2. Lada Hitam
  3. Lemon
  4. Parsley
  5. Garlic Powder
  6. Gaul semua dengan yogurt tu,taraaaaaaaaaa siap :)
  7. jagung n carrot tu i steam je.

Stock Mingu Ni



Weekend lepas mmg tak smpt pon nak beli bende2 sbb agak bz ngn Anaqi.
so smlm ambek cuti gym 1 hari ajak huby g Tesco kat belakng umah tu.beli ape yang patut.takde la byk sangat bende pon.stok keperluan utk 1 mingu je.beli byk2 tak fresh la kan :p

Antara bende yang beli semalam
  1. Salmon 3 keping 
  2. Chicken 
  3. Tomato 4 bijik 
  4. Lemon 4 bijik 
  5. Plain yogurt 
  6. Jagung kecik2 
  7. Baby Carrot 
  8. Serbuk Cili
  9. Serbuk Jintan
  10. Parsley
  11. Oregano
  12. Mustard Seeds
  13. Basil
Bende2 ni kalo beli jenama tesco tu murah je.satu botol harge dari RM 3.99-21.99 Tgk jenis bende la :)
Happy gile bile fridge penuh ngn bende yang boleh di masak.takde la nak lapaaa je.cume skrg ni kene pk cara mcmana nak pelbagaikan lagi menu tu.huuuu.


Wednesday, 25 April 2012

Cabbage salad serve with old style chiken + salsa sauce


Nama menu bukan main.hahhaha,rupa hampeh kan?tapi rasa dia world.sedap.habis licin.
Jom i share kan recipe senang ni.btw kenape yer i pangil old style chicken?hahhaha.sbb ayam tu perap dengan kunyit n lada hitam je mcm ayam grg kite sejak dari zaman dulu.
Recipe semua dalam blog ni mmg original recipe i tau.mmg i reka sendiri ikut ape yang ada dalam fridge umah i.sorry kalau tak sedap.hahaha.sound awal2 tu.ok ok lets start with the ingredient

Bahan-bahan:-
  1. 130 grams of chicken breast.potong kecik2
  2. Cabbage potong halus2 1 cup
  3. lada hitam
  4. kunyit serbuk
  5. salsa sok yang i dah buat mlm tadik.recipe leh click sini
Cara-cara:-
  1. Perapkan ayam tu dengan kunyit n lada hitam
  2. masak atas pan grill atau non stick.takyah pakai minyak.
  3. bile dah tuka jadik golden tu maksud nye dah masak la.
  4. lepas tu campurkan ayam tu ngn kobis yang dah cuci bersih.
  5. tuang salsa sos .and ready to eat.
Total calorie utk menu ni lebih kurang 200.

Training lagi T_T


Semalam kene lanyak lagi.lebih kurang sama je training dengan monday haritu

Cardio 1 hr
Cycle 20 min
Treadmill 20 min 
Then Cycle balik 20 min (speed laju)

Lepas tu

Half Squat dengan weight mcm kat atas tu.15 rep.
Lunges front to Back 30 rep
Stiletto squats 30 reps
Side to side lunges 30 reps

*Repeat 3 sets*
 slalu 4 set kan.smlm merayu so dapat la 3 set kekeke
Pengsan.lembik kaki ku

Salsa Sauce Recipe


Hi morning,harini i share ngn uols recipe simple gile je tapi sedap.healthy boleh buat dip atau dressing.

Bahan-bahan

  1. 3 - 4 bijik tomato yang bukan besar sangat
  2. 1 ketul bawang besar
  3. 1 bawang putih
  4. 3 sudu besar tomato puree
  5. 7 biji cili padi (patut pakai jalapeno)
  6. lada hitam
  7. garam sikit (ada penipuan di sini.takde garam tak sedap hahahha)
  8. Botol utk storage 
Cara-cara

  1. Masuk kan semua dalam blender.kecuali botol tu hahahaha
  2. campurkan air dalam 2 oz.
  3. blend smpi lumat.makesure dia tak cair sangat.kalo dah tercair.u boleh tambag sikit tomato utk betul kan balik texture dia.
  4. siap!masuk kan dalam botol.simpan dalam fridge.
selamat mencube muaaaaaaaaaaaah!

Tuesday, 24 April 2012

Egg White


Beli egg white kat SINI 
i dah ada few recipe in hand...bg i try buat..korang boleh la try pulak :)
harge dia murah je RM 19 utk 1 Liter.tapi  MY EGG WHITE mention yang dorang akan buat promo.so rajin2 la visit page mereke yer 

Monday Workout 23/4/12

Jumping Jack 50x

Front Lunges 30x

side squat 30x
hold squat for 30 sec

*repeat 4 sets*

(Sebelum tu cardio 1hr,25 cycle,25 treadmill (6-7 speed inline 6-8), then cycle balik 10 mins as fast as i can mmg bergegar hahahaha) then only start ngn 4 steps kat atas tu.






There's a different between interest and commitment
When you're interested in doing something, you do it when it's convenient
When you're committed to something, you accept no excuses.Only result

Saturday, 21 April 2012

Cardio je


Fuhhhh!!skrg ni kul 2.06am.akhirnye i dpt letak badan alhmdlh.balik keje td trus g gym..smpai around 745pm.harini smpat cardio 50 minit je sbb rush nak g ambik putera hensem i kat Bangi.tuptap pon smpi rumah mumy dlm kul 11pm td sbb lps gym 9++pm singah on the run (Esso) ingt nak mkn aym dia tp tkde so bantaila makan hotdog.yes yes tak elok.tp dh ketaq sgt.hihihih.skrg kul 2++am,Anaqi ada celah me n huby..dah ready nak tidoo.gudnite readers.i love u all ♥

Cuci mata sikit sblm tido,tangan i londehhhhh!argghhh tudia bukti body fat i 36% i have to work xtra hard.ptt nye pling koman pon 28% je bodyfat i T_T


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, 20 April 2012

Grilled Dory Fish with Chilli Paste


Bahan-Bahah

  1. Dory Fish
  2. chilli paste
  3. Kunyit
  4. Lada Hitam
  5. Macaroni
Cara-Cara
  1. Campurkan semua bahan kat ikan dory tu
  2. Panas kan pan grill.kalo takde non stick pan pon boleh
  3. dah panas masuk kan ikan.tungu 4 minit each side.dah nmpk garing mcm dalam gmbr.maksud nye dah siap masak
  4. sambil tu rebus macaroni.
  5. dah siap!
total cal dalam 392, selamat mencube uols

Leg day sangat mencabar






protege & mentor heheh


mandi!banjir peluh.huby train i je,dia tak larat lagi :(




Ape saye buat semalam,

1.Squat workout 20 rep,4 sets
2.Sumo Squat 20 rep,4 sets
3.Lunges 20 rep,4 sets
4.Leg Ext 20 rep,4 sets
5.Cardio 50 Mins.

Thursday, 19 April 2012

Somethin Nice To Share

Tadi my fren post this on my wall.heeee.terharu!
uols leh gune positive thinking ni jugak.sbb mmg bende ni amat membantu.
walau mcmana kite cakap nak kurus tapi otak kite tak positive mmg la tak jadik.so ape pon bermula dengan diri sendiri :)


(comment from mona)

this is sooooo you .. Pic on the right side (>_<)
Keep it up gurl 

Tq mona i love u.ni buat kan i lagi semangat nak fit nie.huhu.
lepas u deliver kite g gym sama2 yer.futsal i tak reti hahahaha

Salmon Grilled with Mint Flavour

Hello!!
Ramai pulak yang mintak i recipe si salmon ni.
so i share la yer.ada masa uols try.
bende ni makan masa dalam 15 minit je.



Bahan-Bahan
  1. Fresh salmon
  2. Lemon separuh
  3. Garlic & black pepper powder (masterfoods) setengah sudu kecik
  4. mint Leaves (satu sudu kecik)
  5. Onion Granules (Tesco Brand) suku sudu kecik
  6. Baked Bean (Heinz no salt added) saye makan 1 oz je
Cara-Cara
  1. Campur air perahan lemon separuh (lagi separuh simpan masa nak makan), Garlic & black pepper powder , mint Leave (suku dari separuh sukatan), Onion Granules dengan salmon tu
  2. sapu2 semua kat salmon tu sampai rata.sementara tu panaskan pan grill korang.
  3. pan dah panas masuk kan salmon tu.(takyah letak minyak)
  4. biar 4 minit.then pusing another side.
  5. bile salmon dah tuka mcm color salmon i (refer gamba kat atas) maksud nye dia dah masak
  6. tabur mint leave yang ada lagi suku tu,perah lemon.
  7. dah siappppp!!!
  8. bean tu panas kan je then dah boleh ngapppp.
senang kan??total cal tuk menu ni lebih kurang 344.Ingat yer,ni lebih kurang je.hehehe,slamat mencube uols!

Pan Grilled Dory & Huby cakit

Dua Hari i tak dapat g gym sbb huby sakit.
sakit ape?Paru2 ada kuman and darah pekat dalam badan so kene buang sikit.harini pon rasanya tak dapat nak pegi gym sbb masih kene tmn huby kat rumah.

Nak resipi dory ni?
senang je

 Bende2 yang kene ada
  1. Dory Fillet, kat tesco ada yang frozen tu.rm 4.99 je utk 2 keping
  2. Lemon
  3. Garlic & paper powder jenama master food
  4. Onion Granules jenama tesco je
  5. Rosemary Leaves
  6. Spaghetti
Cara-Cara
  1. Campur semua bahan 2,3,4, tu ngn dory fillet tu.
  2. masuk kan dalam pan grill takyah minyak.ikan akan kua minyak dia
  3. tungu dalam 4 minit pusingkan ikan tu slow2,then lagi 4-5 pusing another side
  4. sambil tu rebus spaghetti 
  5. Lepas dory masak.leh la perah2 sikit lemon kalau nak.
= 391 cal Roughly

Lagi satu,kalau u dah makan pasta byk mcm amount i makan u.paling elok u jadikan pear tu sebagai snack dalam kul 3 :)



masih dalam proses menambah bende2 dalam peti ais ai.heeeee


Huby yang terlantar sakit sedih sedih.coach kene cpt sembuh nye.i bosan nie.takde geng nak gaduh.


kepade perokok2 tegar d lua sana tu.berenti la isap rokok kalo taknak kene sakit2 yang tak sepatutnye 

Tuesday, 17 April 2012

Dry chili chicken & Macaroni

Recipe ni yang antara tersenang sbb pakai 4 bende je.
  1. chicken ape2 part pon boleh (potong kecik2 senang nak masak)
  2. chilli powder
  3. Lada Hitam
  4. kunyit serbuk
Cara2 dia
  1. mix kan semua tu dengan ayam.sukatan tu agak2 je.hehehe.
  2. masak dalam non stick pan.sampai jadik mcm dalam gambar ni.jgn pakai minyak,ayam akan keluarkan minyak dia sendiri.
  3. sambil tu rebus macaroni.potong sayur2 yang korang suke.raw ke steam ke.rebus ke,ikut selera
  4. taraaaaa siap!!semua ni ambik masa 15 minit je.hehehe,.Enjoy!!



bende ni boleh makan kunyah2 bile bosan kat office :)

Chest Day

Semalam Chest day.huh mmg penat balik terus lembik gila.
liza join kat gym smlm.baru start,hopefully dia rajin la datang ada bertambah sikit geng heeee.


Ape saye buat smlm?


bench pres dumbell 20 Rep 4 sets
incline dumbell 20 Rep 4 sets
bench pres 20 Rep 4 sets
fly 20 Rep 4 sets
cardio 30 mins speed 7-10 incline 6-9












jumpe liza smlm first thing she said 
"ko dah susut ah..nah tgk pic ko haritu"
omaigosh bapak gajah!!!hahahhaa.tu masa feb 2012 la..tak sangke i sampai badak mcm tu!hahahah