Labels

Wednesday, 14 September 2011

Ape nak buat kat gym

Hello Peeps,

Selalunye bile pegi gym kite mcm lost kan taktau ape nak buat lepas tu end up buat semua bende pastu sebenarnye ape kite buat tu salah,hahahaha.ni ade sikit tips dari kawan huby saye.dia trainer kat Fitness First.Uols boleh la try.(kalo boleh mase lunges ngn squats tu pakai la weight sikit.baru best.hihi) kalo nak cepat burn fat mmg kene rep yang banyak.kalau larat 50 kali buat 50 kali.30 reps tu minimum..and remember to continue for 4 to 5 sets.maksudnye.buat bende yang sama ulang 4 atau 5 kali.

Warm Up
Cardio 30 min

LowerBody
Squats 30 reps
Lunges 30 reps (Each Side)

Rest 30 second

Upper Body
Shoulder Press 30 reps
Lateral Raises 30 reps

Rest 30 Second

Biceps Curls 30 reps
Tricep Press 30 reps

Rest 30 Second

Chest Press 30 reps
Fly 30 reps

Rest 1 Minute
Continue 4x (4 set)

Contoh workout dia


Squats 30 reps (turun separuh pon ok dah.takyah bawah sangat)

Lunges 30 reps (saye suke static lunges,takyah bergerak tempat)


Shoulder Press 30 reps (weight tu ikut kekuatan korangla.start ringan2 je)


Lateral Raises 30 reps (weight tu ikut kekuatan korangla.start ringan2 je)

 bicep curls 30 reps (weight tu ikut kekuatan korangla.start ringan2 je)


Triceps Press 30 reps (weight tu ikut kekuatan korangla.start ringan2 je)
cara dia pegang dumbell belakang kepala turunkan ke belakang.

 chest press 30 reps ni pon sama mule ngn weight yang ringan je


fly 30 reps
same goes to this

SELAMAT MENCUBE

cheers,
RF

No comments:

Post a Comment